streda 8. novembra 2017

Devět dní - Zuzana Strachotová ☼ RC review ☼



 Autor : Zuzana Strachotová                                            Ukážku nájdete  ►TU
Vydavateľstvo : Fantom Print       
Počet strán : 345                                                                 Viac informácií o  knihe a autorke
Rok vydania : 2017                                                                       ► Devět dní 
Čítane v jazyku : CZ
                                                                                                      

   

Lee Parker je elitný vojak skupiny zvanej Jestřáby. Je jeden z najlepších a i keď sa zdá na prvý pohľad bez citov, tak svet v ktorom žije mu nedovoľuje poddávať sa akýmkoľvek nežiaducim pocitom. Veriť a nepochybovať. To je ich krédo a všetko čo vylezie z úst Otca Felebiusa je sväté. Úlohou, ktorou bol povolaný je chytiť povstalkyňu Seru Trantorovú. Má disponovať informáciami o ktorých sama Sera ani len netuší. Ona sa však nevzdáva a bojuje do posledných síl. Útek ich zavedie do Protolesa, kde nečíhajú na nich len divoké zvieratá z ktorých má obyvateľstvo Citadely strach ale niečo vskutku vražedné. Prírodná katastrofa, ktorej ešte nikto neunikol. Ružová búrka má síce nevinné meno ale silou, ktorou dobýja všetko čo jej stojí v ceste je skázonosná. Už nie je cesty späť a tak je Parker na rozcestí ale obe možnosti prinášajú istú smrť. Jedno je však jasné. To čo príde zmení všetko pre oboch...


Nejtěžší na tomhle světě je v něm žít...



Ako vravia naši český susedia..to byla jízda :D Úprimne som sa tešila na túto knihu. I keď českých a slovenských autorov veľmi nečítam (vinná vo všetkých bodoch, priznávam) nie žeby som nechcela ale akosi mi nesedia niektoré štýly týchto autorov a hlavne ich snahu napchať všetky vulgarizmy sveta do jednej knihy. Ale snažím sa to napraviť ako napríklad teraz. Som fanda  post-apokalyptických a celý tento okruh žánrov mi sedí najviac a po prečítaní anotácie to sľubovalo niečo nové. Splnilo to moje očakávania asi tak na 75%. Príbeh je jednoduchý ale kvôli tomu neprichádza o svoje čaro. Často sa stáva, že niektoré príbehy sú založené na nekonečných popisoch do ktorých sa z času na čas jednoducho zamotáte a preto občas ocením jednoduchosť. Kniha sa skladá z dvoch častí a ak mám byť úprimná prvá ma zaujala asi najviac. Síce obsahovala mnoho podivných situácií, kedy ste sa chytili za hlavu a mali ste chuť vyplieskať jedného i druhého :D Je to zničujúce keď chcete niečo zmeniť ale v mysli sa Vám vybaví ako si autor mädlí ruky a víťazoslávne povie "Tu som pánom ja" :) 



Kdyby mu někdo řekl, kde bude za půl roku a v jaké pozici, preventivne by tu osobu zastřelil...



Začiatok druhej polovice ma trošku znekľudnil, pretože som sa začala nudiť a strácať. Bolo to ako skok do prázdna. Našťastie sa to neskôr opäť rozbehlo a pomaly ale isto sa rozmotávali niektoré uzlíky pravdy. Boli situácie, ktoré sa ovšem dali predvídať ale to mi tento krát nejak výrazne nevadilo. Mnohé mi však ostáva záhadou a tu sa pozastavím s myšlienkou či to bude mať pokračovanie...Potešilo by ma to, pretože čoho nie som isto nadšenec sú otvorené konce. Alebo som bola slepá a niektoré veci som jednoducho len odignorovala? Verím, že som absorbovala všetky dôležité informácie.


Čo musím na postavách vytknúť je hlavná hrdinka. Nechcem nič zlého hovoriť ale jej meno a povaha ma žrali celú knihu :D Sera mi príde dosť panovačná a povrchná. Vôbec mi nesadla ako postava. A to pri tej tragédií...akoby svoje pocity vypla. Ok bojuje o vlastný život i život Bloku ale to by ju ranilo aspoň kus. V tej chvíli mi prišiel Parker empatickejší ako ona :D V podstate som mu fandila celú knihuCelkovo mi každá postava čímsi utkvela v hlave ale nejaké pevnejšie putá k nim nemám. Avšak  svet v akom sa príbeh odohráva sa mi páči  i mená zvierat či rastlín ma jednoducho pobavili:) Ďalšie plus má autorka u mňa i za mapku (kto ich v knihe nemá rad?!), ktorú v knihe ako prvé objavíte. Je to potom jednoduchšie v mysli cestovať keď viete kam :) A dokonca keby ste veľmi túžili poznať viac tak na tejto stránke  Devět dní  nielen, že dostanete popisy sveta a postáv ale i ich vyobrazenie. Čím som ostala milo prekvapená. Aj napriek maličkostiam, ktoré mi nesedeli odnášam si z tejto knihy dobré pocity a za mňa odporúčam minimálne nahliadnuť do ukážky a posúdiť či stojí za Váš čas. Mne zato stála a preto jej dávam 4hviezdičky a dúfam, že autorku pozitívne ohlasy len povzbudia k pokračovaniu takýchto kníh. A na záver musím poďakovať v prvom rade samotnej autorke za tento kúsok čo ma držal v nočných hodinách bdieť (veď sama si to priala :D )a ovšemže i 
za poskytnutie e-booku k recenzií.




Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára