sobota 8. apríla 2017

Literární spolek Laury Sněžné - Pasi Ilmari Jääskeläinen ☼ RC review ☼


Autor: Pasi Ilmari Jääskeläinen
Originálny názov : Lumikko ja yhdeksän muuta
Počet strán : 320

Vydavateľstvo : Paseka
Rok vydania : 2015
Prvé vydanie originálu : 2006
Čítané v jazyku : CZ


Ukážku knihy nájdete  →TU





Ella sa vracia do svojho rodného mestečka Zaječín kde ako učiteľka vypomáha na gymnáziu. Jedného dňa sa jej od žiaka dostane do rúk esej na knihu Zločin a trest, ale jeho obsah sa nezhoduje s tým ako tento príbeh pozná. Požiada žiaka o vysvetlenie  ten jej len povie ako to čítal v knihe, ktorú jej rázom podá nech sa sama presvedčí. Ella je v šoku, pretože príbeh je skutočne pozmenený. Kniha patrí do miestnej knižnice a tak sa rozhodne zistiť o čo ide. Tu však nepochodí najlepšie. Knihovníčka jej tvrdí, že občas sa stanú chyby v tlači a že také treba rozhodne vyradiť z obehu. Elle to však nedá a počká si na príležitosť keď si ''vypožičia'' pár týchto vyradených kúskov a ako sa zdá i ďalšie knihy sú podivné a obsah je iný a tak sa pustí do bádania po pravde.

Laura Snežná je v Zaječíne a všade vo svete známou tvárou detských knižiek Potvúrkova. Pred rokmi založila literárny spolok kde prijala 9detí v ktorých videla potenciál byť skvelý autor. Dnes sú už dospelý a slávny vo svojich žánroch. Je to už doba kedy prijali medzi seba nového člena a tým posledným sa mala stať práve Ella vďaka svojej poviedke, ktorú poslala do redakcie miestnych novín. Avšak v deň kedy ju slávnostne mala Laura Snežná medzi nich privítať sa pred desiatkami očí vyparí, akoby nikdy neexistovala. Ellu čaká mnoho otázok, aby tomu všetkému prišla na kĺb.

Ako prvé musím priznať, že som trošku mimo z tej knihy. V dobrom či v zlom? Ani jedno. Je to taký podivný pocit, pretože kniha sama o sebe je bizarná ale svojim spôsobom unikát :D Po celý čas som netušila o čo ide zdalo sa, že to bude len o mestečku kde knihy majú tendenciu meniť svoj obsah ale tu sa príbeh zaoberá hlavne tým spolkom LS ako funguje teraz a v čase keď to všetko začalo, odhaľovanie tajomstiev spolku ale i samotných členov. Jedno je však škoda čo Vás asi i naštve, že mnohé veci pre ktoré hľadáte odpovede sa nakoniec i tak nedozviete. Aj keď autor na svojej stránke upozorňuje na určité pasáže na ktoré by ste sa mali zamerať a čítať dôkladne ale i tak mnohé ostáva len teóriami, ktoré si každý vezme po svojom.

Má to výrazne otvorený koniec a pritom by tomu pár odpovedí neuškodilo. Občas nevadí keď sa niečo nedozviete ale tu toho bolo skutočne moc. Postavy pre mňa neboli nejak zaujímavé. Počeštené mená boli síce milé ale aj keď sú opakovane písané i s priezviskami  (čo mi aj miestami vadilo) i tak som si nezapamätala ani jedno celé meno :) Viem kto akú rolu zohral ale asi rýchlo sa z mojej mysle vytratia. Zaujímavá ale i divná možno trošku zvrátená bola práve ''hra'' ktorou sa bavili členovia medzi sebou. V tom čase máte pocit akoby ste sa vkradli do mysle toho druhého a okrádali ho o súkromie. Často sa mi aj stávalo, že postavy v jeden čas sú tu a zrazu sa ocitli niekde inde bez toho, aby to oddelil odstavec alebo nejaká myšlienka, že sa to deje.. Neviem či išlo o zlú korektúru textu alebo len o preklad a tým to bolo schválne tak podané ale moc mi to nesedelo.

Keby išlo len o prvú polovicu knihy tak tá ma nebavila priznávam nudila som sa a dlho som sa odhodlávala ju dočítať ale v druhej polke som sa bavila a našla som tam to tajomno, ktoré som očakávala z recenzie Ohany a ten koniec bol šok. Pretože som to nečakala ale zas som dúfala i v iné odpovede. Ale nato, že je to moja prvá kniha, ktorá je písaná o knihách som vcelku spokojná.
Práve pri pridávaní info o knihe mi prišlo vtipné, že názvy sa toľko líšia, pretože som si dala originálny názov do prekladu a vyšlo Lasička a deväť ďalších :D a stále si myslíte, že tá kniha nie je podivná?:D
  Ja som tomu dala 3,5 hviezdičky a je otázne či to odporučiť ďalej. Ako vravím celý ten príbeh je nezvyčajný a nie každému to sadne. No za skúšku to stojí už len pre tie knihy ako pravý knihomol by ste tomu mali dať šancu. V odkaze vyššie nájdete ukážku a samy posúďte:) Pre mňa teda 3hviezdičky a možno sa k nej niekedy ešte vrátim keď nájdem chuť sa prebojovať cez tú prvú časť a preskúmať časti, ktoré autor zdôrazňoval :D

Za poskytnutie tohto recenzného e-booku ďakujem 



Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára