sobota 14. januára 2017

Sirotek č.8 - Kim Van Alkemade ☼ RC review ☼


Autor : Kim Van Alkemade
Originálny názov : Orphan Number 8
Počet strán : 400
Vydavateľstvo : Baronet

Rok vydania : 2016

Prvé vydanie originálu : 2015
Čítané v jazyku : CZ

Ukážku knihy nájdete  →TU


CBDB.cz - Databáze knih a spisovatelů, knihy online


Anotácia

Roku 1919 byla tehdy čtyřletá Rachel Rabinowitzová umístěna do židovského sirotčince pro nejmenší děti, v němž doktorka Solomonová prováděla experimenty na jeho chovancích. Doktorka Solomonová podrobila Rachel experimentální léčbě ozařováním rentgenovými paprsky. Díky ní si lékařka vysloužila odbornou reputaci, ale současně vystavila riziku zdraví holčičky. Nyní, v roce 1954, je Rachel zdravotní sestrou v domově pro židovské seniory, kam přichází již zestárlá doktorka Solomonová a stává se její pacientkou. Rachel si uvědomuje, jakou moc má nad nyní nemohoucí lékařkou, a podrobuje ji vlastnímu nebezpečnému experimentu. A dříve než skončí jedna noční služba, bude Rachel postavena před volbu mezi odpuštěním a pomstou...
                                                                                                                    (ereading.cz)

Mojimi očami


(kimvanalkemade.com)
Štvorročné dievčatko Rachel Rabinowitz má síce chudobný život ale aspoň má milujúcich rodičov a staršieho brata. O všetko však príde po nešťastnej tragédií a zmení jej život na nepoznanie. Stávajú sa z nich siroty ale nakoľko je ešte príliš malá je odtrhnutá od svojho brata a každý spočiatku žije inde. V sirotinci pre malé deti Rachel prekoná niekoľko vážnych chorôb a nakoniec podstúpi experiment doktorky Solomonovej, ktorá túži založiť svoj úspech na ožarovaní vpodstate zdravých detí načož telo malej Rachel to výrazne poznačí. Čas plynie a z malého dievčatka sa stáva dospelá žena a vďaka udalostiam, ktoré jej život v sirotinci prinesie ju cesty zavedú k profesii zdravotnej sestry. Ocitá sa v domove pre židovských seniorov kde každý deň je pre ňu rovnaký a tak nečaká , žeby ju práve tu mohla minulosť dostihnúť a k tomu v podobe doktorky Solomonovej. Tak ako ona malá a bezbranná ležala na jej stole a vravela aké je dobré dievča netušiac čo sa s ňou bude diať teraz sa stala tým bezbranným dieťaťom Mildred Solomonová. Tú sebavedomú ženu plnej energie si pamätá dodnes ale už je to len slabá žena čakajúca na svoje posledné chvíle. Slová doktorky v Rachel vyvolá pocit, že je niečo o čom netušila a chce poznať pravdu čo vlastne jej spôsobovala. To čo však odhalí ju dostáva do pozície kedy sa musí rozhodnúť či odpustiť alebo zahájiť experiment jej pomsty.


Chybičky krásy a zhrnutie

(kimvanalkemade.com)
Knihy, ktoré sú založené na skutočnosti alebo aspoň čiastočne sú pre mňa lákavé a tak to bolo i pri tejto. Väčšinou nie sme presne oboznámený čo je a čo nie reálne ale tu musím autorke poďakovať nakoľko na konci knihy sú popísané postavy a myšlienky, ktoré rozdeľujú od seba realitu od fikcie. Príbeh je pútavý a nenudil ma ale mala som pocit, že rozprávanie prítomnosti a minulosti akoby boli dva rozdielne príbehy. Možno je to tým, že prítomnosť je v prvej osobe a minulosť v tretej. Ak sa mám priznať viac ma bavila časť práve zo sirotinca ako to tam fungovalo a čím prešla Rachel. Dokonca sirotinec v ktorom sa to malo odohrávať skutočne existoval (obrázok vyššie) a bol obrovský skôr ako nejaké panstvo a nie domov pre deti. Autorka skvele popísala prostredie i rutiny  obyvateľov tohto domova. Čitateľ sa pri takomto podaní hravo dostáva do deja.
Prekážali mi však dve veci prvá, že dospelá Rachel o svojej polovičke hovorí ''ONA'' a nikdy menom. Po pár kapitolách je každému jasné kto to je tak neviem prečo také tajnosti až skoro do konca. Druhá - poznámky redaktora. Ja osobne keď objavím slovo, ktoré nepoznám a zaujíma ma tak si ho vyhľadám. V knihách väčšinou sú buď na spodku strany alebo na konci no v e-booku mi to rušilo čítanie nakoľko sa to miesilo s textom. 
Je to dobrý príbeh a človek sa musí pozastaviť nad tým, že by mal byť viac vďačný zato, že má rodinu. 
Čo ma pobavilo keď autorka opisuje, že postava doktorky Solomonovej nie je reálna a čuduj sa svetu ono existuje doktorka Mildred Solomon ale je jasné, že nie tá z knihy:D
K obálke môžem len povedať, že bola prvá, ktorá ma prilákala práve k tejto knihe a schválne som si pozrela i ostatné ale české vydanie je proste dokonalé. Na jednej strane som rada za túto knihu ale na druhej strane ten koniec... Prišlo mi to divné a nedokončené. Predstavte si, že si s niekym potrebujete pohovoriť o vážnej veci no zrazu začnete spomínať na minulosť a to podstatné zaženiete o5 do zabudnutia.
 Knihe ja osobne by som dala 3,5 ale nakoľko to ja nevediem :D dostala odo mňa 3 hviezdičky pretože keby šlo len o príbeh prítomnosťi nebol by pre mňa až tak zaujímavý a pár tých rušivých bodov tomu neprilepšilo. Nevravím, že ku knihe sa už nevrátim popravde niekedy sa k nej rada vrátim ale nato treba mať tu správnu náladu. Ak si stále nieste istí stačí si prečítať ukážku a posúdiť či je to kniha pre vás.

A na koniec za poskytnutie tohto recenzného e-booku chcem hlavne poďakovať 




Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára