utorok 27. decembra 2016

Twelve Days of Christmas - Debbie Macomber




Autor : Debbie Macbomber
Vydavateľstvo :  ARROW BOOKS 
Počet strán : 278

Rok vydania :  2016
Rok prvého vydania : 2016
Čítane v jazyku: EN


 Twelve days of christmas






Anotácia

Julia je rozzúrená z jej mrzutého suseda Craina, ktorý je dokonalým Ginchom týchto Vianoc.
Na popud svojej najlepšej kamošky Cammie vymyslí plán ako si zaobstarať prácu svojich snov a začne písať blog kde sa práve Cain stane jej subjektom experimentu. Bude sa snažiť zabiť Craina svojou dobrosrdečnosťou, vianočnou náladou a to všetko zdokumentuje pre svojich čitatelov na blogu.
Ako experiment pokračuje Julia si uvedomí, že podcenila aký to bude mať vplyv na Craina ale i na ňu samotnú a vzťahu medzi nimi sa nečakane zmení..


Mojimi očami

Julia je typ ženy, ktorá vstáva s úsmevom od ucha k uchu a je plná pozitívnej energie a lásky na rozdávanie. Všetci ju majú radi taká aká je no nájde sa človek, ktorý jej náladu hneď zrána nezdiela. Ide o jej suseda, ktorý býva oproti jej bytu. Crain je osamelý a hlavne mrzutý mladý muž, ktorý zdieľa byt len so svojim Írskym setrom. Takto ho aspoň vidí ona, no nenechá sa jeho pochmúrnou náladou odrádzať a každé ráno keď sa stretnú vo výťahu ho obdarí úsmevom a podzravom. Jej kroky vedú do práce, ktorá síce nie je vysnívaná ale účty jej platí. Job po ktorom túži ju bude stáť dlhú cestu blogom a mnoho čitateľov ktomu. Nápad ako si zaobstarať pozornosť ľudí vo svete internetu  jej vnukne kamoška Cammie potom ako prichytí Craina ako jej spred dverí kradne noviny.  To už je na Juliu moc a rozhodne sa to rázne zaraziť. Zabije ho. Zabije ho láskavosťou akú dokáže len ona rozdávať. Bude ho pohlcovať vianočnou náladou akú ešte nezažil. Bude to presne 
dvanásť dní do Vianoc, kedy Julia bude roztápať ľadové srdce Craina. Čo však ešte netuší, že čaro láskavosti, ktorým ho bude ''bombardovať'' bude meniť oboch a puto, ktoré medzi nimi vznikne bude čosi čo ani jeden ešte nezažil. A čo na to Juliiny čitatelia? No povedzme, že Ebenezer ako ho pomenovala vo svojom blogu bude  populárnejší ako očakávala. Ak sa to však dozvie Crain čaro Vianoc bude fuč...


Listen, you two, I am not a fire hydrant and this isn't a pissing contest... (196)

Chybičky krásy a zhrnutie


Musím sa priznať, že aj keď som mala v pláne túto knižku čítať ešte počas Vianoc  a bola som zvedavá o čo pôjde ale neskôr som sa obávala či mi nepoleptá myšlienky precukrovanými rečami. Znie to divne alebo nebodaj hnuse? No áno ale mala som tú  ''česť'' spoznať také knihy čo mi spôsobovali cukrovku. Mám rada sladké ale všeho veľa škodí :) Nanešťastie bolo to napodiv dobré. Milučké, príjemné čítanie. Pri týchto cukrových príbehoch si dávam pozor čo vziať do ruky a táto sa mi dostala do rúk vpodstate náhodou ani som netušila čo si beriem z nákupu domov. To čo zažívala Julia ako sa snažila obmäkčiť Craina bolo skôr milé ako vtieravé. Bavila som sa i pri komentároch, ktoré zanechávali na blogu a celkovo z komunikácie hlavne Julii so starým otcom Craina. Ten chlapík je číslo a obľúbila som si jeho postavu. Pri spomienke o Ebenezerovi som trošku tápala o koho ide ale  nakoľko bolo v knihe jeho celé meno Ebenezer Scrooge tak som zapátrala. Bola som zo seba sklamaná, že som ho nespoznala hneď. Je to postava z jednej krásnej vianočnej koledy od Charles Dickens. Filmové spracovanie kde hrá Ebenezera Jim Carrey je podľa mňa skvelé. Ale o tom si '' pohovoríme '' v inom príspevku čo dúfam stihnem do konca tohto roka :D 

Je pravdou, že kniha je tenučká nemá ani 300 strán a čítalo sa to viac menej dosť rýchlo takže opisy ľudí a ich životov nečakajte. Dostanete stručný popis toho čo kto chce a čo ho v živote ranilo a to je asi také to plus bo jediné čo asi chcete znať je či budú spolu a za akých podmienok :)) Páčila sa mi i myšlienka autorky teda skôr zážitok vďaka ktorému napísala tento príbeh a o tom sa zmieňuje i na začiatku knihy. Istotne každý pozná niekoho ako je Grinch alebo Ebenezer. A či chcete veriť alebo nie no občas tá láskavosť vážne dokáže zázraky. Čoho mi je však ľúto, že až príliš rýchlo prišiel ten známy The End.


O autorke ani o jej knihách som nemala zdanie do čoho idem ale podľa toho čo som sa o nej dočítala je obľúbená. Pripomína mi mne novo objavenú českú autorku K. Petrusovú, ktorá ma tiež bavila práve tým zábavným podaním príbehu. Nevravím, že teraz sa vrhnem na všetky jej romanťárny a budem ich žrať zaradom :) ale ak sa mi dostane od nej niečo tomuto podobné istotne neodmietnem bavila som sa a to od takejto knihy čakám, aby vo mne vyvolala tie pozitívne emócie. Po tomto však mám chuť na nejaké paranormálne príbehy a vrátiť sa s5 do známeho sveta:D 

A k angličtine môžem povedať len toľko, že je jednoduchá takže ju zvládnu i začiatočníci čož  je ďalším plusom.Čo viac dodať ak máte radi tie príbehy lásky, ktoré končia Happy end-om a chcete sa i pobaviť niet prečo váhať. Mne sa páčila a možno budúce Vianoce siahnem po nej o5 . S kľudom na duši môžem napísať, že odo mňa dostala kniha 4hviezdičky





Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára