štvrtok 8. decembra 2016

Jozef Karika - Tma



Autor : Jozef Karika
Vydavateľstvo : IKAR
Rok vydania : 2015


Počet strán : 232
Čítane v jazyku : SK




Anotácia
Triler, ktorý vás zamrazí až do špiku kostí. Televízny scenárista odchádza na osamelú horskú chatu v Malej Fatre. Chce si oddýchnuť od hektickej práce, napätého manželstva a vychutnať pokojnú zimnú atmosféru. Prihodí sa čosi nečakané a pobyt sa v okamihu zmení na desivú nočnú moru. Chata sa preňho stáva väzením, hoci dvere nie sú zamknuté. Začína sa zúfalý boj o prežitie.

(martinus.sk)

Mojimi očami

Bolo to už dávno keď viedol šťastné manželstvo a jeho práca ako scenárista bola skôr záľubou ako trápením. Chce z toho všetkého vypadnúť, utiecť niekam ďaleko kde bude len on a jeho myšlienky. Načo ostávať na Vianoce v spoločnosti ženy, ktorá ho už nemiluje a jediným spôsobom komunikácie medzi nimi je len hádka. Existuje dokonalé  miesto kam má namierené. Obyčajná chata v Malej Fatre obklopená lesom a živej duše niet na kilometre ďaleko. Ako dieťa ju so svojou rodinou rád navštevoval. Prvé chvíle okúsi s radosťou a nedokáže sa nabažiť toho blaha, ktoré mu tento pokoj odľahlej chatky poskytuje. Zdá sa, že až tu sa môže zhlboka nadýchnuť . Myseľ mu pracuje na plné obrátky a zrazu má nové nápady na scenáre a práca mu ide od ruky. No niečo nie je v poriadku. Stane sa to tak rýchlo ako keď vypnete vypínačom ... nastala TMA. Ani všetky jeho zmysly nato nepostačia a čo viac zásoby sa razom míňajú a cesta do doliny  nemožná. Čo však netuší, že v tej temnote niečo číha a baží po jeho strachu.


Ťažko sa to vysvetľuje, dvojníka môžeš vidieť, ale rozumom ho nikdy nepochopíš. Ak sa stretneš so svojím dvojníkom, ak ho uvidíš tvárou v tvár, umrieš...


Chybičky krásy a zhrnutie

Tento rok sa mi na poslednú chvíľu odhaľujú slovenskí i českí autori, ktorí ako sa zdá vedia vcelku dobre písať. O tejto knihe som ani len z diaľky nepočula a o autorovi len matne a nejak som tomu nevenovala pozornosť. Táto kniha  je tak trošku horor i  thriller asi tak by som to povedala. Je tam napätie? Určite áno. Je sa čoho báť? No tu by som sa na chvíľu musela zamyslieť. Nie som si istá či je to také, že by som osobne pociťovala strach. Ak sa dokážete vžiť do roly hlavnej postavy isto by ste pustili do gatí :)) Jedno je isté, že nečakajte veľa pozitívneho. Je to krátky príbeh a trošku temný. Ísť do chaty kde niet ani duše, ktorá by pomohla nie je isto dobrý nápad a vždy to veští niečo zlé. V takejto chvíli by ste sa báli aj vlastného tieňu. Vyzerá to nevinne bežný výlet do hôr keď chlap si chce odpočinúť od práce a hlavne ženy, ale potom ako pôjde už o život... no zažiť také niečo tak riadna panika. Ten skutočný dôvod prečo tam šiel bol dobre premyslený. Nevedomosť reality, ktorá si vás nájde a pohltí. Toto som nečakala, ale niečo mi našepkávalo, že čo sa mohlo stať a to ma nesklamalo. A vraj len ženy majú svoje hystérie :)

     Vrhnú sa na mňa, začne sa ozajstný Boží hod...

Jedno čo mi neskutočne vadilo že, ako sa knižka krátila, tak tým viac som vnímala aký slovník si autor vybral. Občas tých vulgarizmov je príliš. Viem, že sa to má držať trošku k realite ale v reálnom živote to je na každom kroku a nemám zapotreby ešte o tom aj čítať pomaly na každej stránke. Čo ma na prvý moment zmiatlo a na druhý pobavilo i potešilo bola tá myšlienka s Olym. Taká tá dušička, ktorá pozná to vaše pravé JA. A ešte taká maličkosť nie som si istá či som to len prehliadla alebo v tejto knihe skutočne hlavný hrdina nemá svoje meno :D Nechce sa mi po tom pátrať  tak ak by niekto niečo objavil dajte echo:)Neviem ako iným sa páčilo no ja som bola milo prekvapená čo z toho vzniklo. Nie je to tá pecka, o ktorú sa pobijete ale myslím, že to bol podarený príbeh jednoduchý a isto siahnem aj po ďalších knihách tohto autora. Ja som túto knihu hodnotila 3hviezdičkami...






2 komentáre:

  1. Přestože je to asi průměrná kniha, docela mě zaujala. Mívám často odlišné názory a líbí se mi pak knihy, které ostatní odsuzují a naopak :)
    Katy

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Pre mňa bol námet na knihu naozaj skvelý ale to podanie zas až tak nie ale kto vie možno tebe sa viac zapáči alebo naopak už nikdy viac ju nevezmeš do ruky :)

      Odstrániť