pondelok 28. novembra 2016

Samantha Shannon - Kostičas


Autor :  Samantha Shannon
Originálny názov : The Bone Season
Séria :  Kostičas ( The Bone Season)
Časť : prvá

Počet strán : 480
Vydavateľstvo : HOST
Rok vydania : 2014
Prvé vydanie originálu : 2013
Čítané v jazyku : CZ


 Kosticas


 Anotácia

Příběh začíná v roce 2059. Devatenáctiletá Paige Mahoneyová pracuje v londýnském kriminálním podsvětí, kde působí jako jakási spojka či posel - je krajinochodec, zvláštní typ jasnovidce, a díky svým schopnostem se dokáže vnořit do mysli druhých lidí. Žije v represivním režimu Scion, kde páchá velezradu už jen tím, že dýchá. Jednoho dne se její život navždy změní. Je přepadena, unesena a převezena do někdejšího Oxfordu, města, které před dvěma sty lety zmizelo z map. Tam je Paige vydána na milost a nemilost Strážci, nejkrásnější, ale zároveň nejděsivější bytosti, jakou kdy poznala... 
(martinus.sk)


  Mojimi očami

Píše sa rok 2059 a svet už nie je aký bol. Populácia sa rozdelila v dve skupiny. Neprirodzený ako ich nazývajú teda ľudia, ktorí majú určitú jasnovideckú schopnosť a druhá strana sú Amaurotici teda tí, ktorí tieto schopnosti nemajú a vďaka tomu medzi nimi panuje akási ''tichá vojna'', ktorú vedie Scion. Paige je jedna z tých, ktorý majú jasnovidecké schopnosti no tie jej sú o čosi vzácnejšie. Jej duch totiž dokáže opustiť jej telesnú schránku a vykročiť vpred zo snovej krajiny. Večne sa však skrývať nedá aj keď je pod ochranou svojho vidopána, ktorý je akýsi boss gangu a je odborníkom vo svete jasnovidcov. Jedného večera je Paige unesená a odvezená do Oxfordu, ktorý je už dlhé roky vymazaný z mapy a nik netuší, že tam nažíva malá populácia Refájcov a ich ''otrokov''. Jej život sa dostáva do rúk týchto bytostí, ktorí sú akási rasa podobná ľudom ale len navonok. Bude čeliť skúškam spolu s niekoľkými ďalšími jasnovidcami ale len ona bude vybraná Strážcom. Je jedným z nich no na prvý pohľad vás očarí jeho krása ale po nahliadnutí jeho tváre sa zdesíte aká hrôza z neho pulzuje. Paige zrazu cíti, že toto bude jej koniec a jej osud je zpečatený. Alebo nie?



 ...odejdi do éteru. Všetko je urovnáno. Dluhy jsou splaceny. Už nemusíš prodlévat medzi živými...


Chybičky krásy a zhrnutie

Neviem ako dlho som netušila o čo prichádzam. Poznala som obálku knihy už nejaký čas ale nebola z tých, ktoré mi vlepia facku po tvári, aby som si hneď prečítala o čo ide. Tento svet je iný ale je tu mnoho nových vecí, ktoré si nebudete pamätať aj keby ste veľmi chceli nač som zistila dosť neskoro, že kniha má dokonca svoj slovník na konci. To čo ma ohúrilo viac ako samotný príbeh bol práve Strážca. V ten moment ako stál a sledoval Paige hneď som si ho zamilovala. Prečo to ani neviem ale vedela som, že aj keby bol za záporáka milovala by som ho i tak :D Čo ma štvalo bola Paige keď sa k nemu chovala ako blbka aj keď jej pomáhal. Viem, že dôvera sa ťažko dáva a ľahko stráca ale trošku to preháňala. Podľa mňa samotný príbeh je fajn nenudíte sa upúta stále niečim novým, nakoľko tento svet je iný neznámy, nedotknutý ako Amazónia :))takže vám stále prináša čosi viac. Nečakajte nejaké romanťárny a puberťácke vyznania lásky. Má to takého ducha Hunger games a tie som si zamilovala hneď

tak niet sa čo čudovať, že ma tento príbeh očaril. Na nové výrazy si človek zvykne veď to má mať 7kníh a dúfam ale, že to Samantha dokáže udržať aspoň v takejto kvalite. Viem, hovorilo sa o nej ako o druhej Rowling ale ja si to nemyslím ide inou cestou a dúfam, že správnou. Má v sebe talent tak ať ho naplno využije. Teším sa na pokračovanie a som aj smutná, že to bude ešte dlhé čakanie a pravdepodobne ma to nakopne čítať v origináli. Ak po knižke pokukujete netreba váhať a nebáť sa keď na vás hneď na začiatku budú chŕliť nové informácie. Časom sa všetko samo ukáže o koho ide prečo sa to stalo a všetko čo vám bude neznáme sa odhalí. Takže ja osobne vrelo odporúčam. Vraj sa to má raz dostať na plátno tak uvidíme čo čas prinesie. Za mňa 4hviezdičky...




2 komentáre:

  1. Neznala jsem, ale po přečtení recenze jsi mě navnadila k přečtení, díky za tip!

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Niet zač. Dúfam teda, že poteší minimálne aspoň tak ako mňa :)

      Odstrániť