piatok 25. novembra 2016

Marcus Sedgwick - Já nejsem Neviditelná



Autor : Marcus Sedgwick
Originálny názov : She is not invisible
Vydavateľstvo : CooBoo
Počet strán : 320

Rok vydania : 2015
Prvé vydanie originálu : 2013
Čítané v jazyku : CZ








Anotácia

Otec Laureth Peakové ji naučil sledovat opakující se události,
vzory a čísla –
což je něco, pro co má jeho dcera očividně
mimořádné nadání.Její tajemství? Je slepá.Pak se ovšem táta ztratí, Laureth popadne svého sedmiletého
brášku a vydají se vstříc záhadě, která je dovede až do New
Yorku. V tomhle velkoměstě je její dovednost vysledovat šokující
a občas nebezpečné spojitosti dovede do světa plného temnoty.Zachrání tátu i sebe?

                                                                                                                                 (  cooboo.cz )

Mojimi očami

Len šestnásť ročná Laureth sa vyberie zo svojej domoviny v Anglicku  do veľkého neznáma menom New York a to len preto, že akýsi muž jej pošle e-mail o tom, že denník jej otca (ktorý by len tak nikde nenechal ležať nato mu je moc cenný) našiel a rád by dostal nálezné, ktoré je v ňom napísané. Laureth sa snaží prehovoriť so svojou matkou tá jej nápady o tom, že by sa niečo zlé stalo otcovi neberie vôbec v úvahu. Potom ako sa jej matka rozhodne ísť na návštevu k tete, Laureth balí veci do sveta i svojho sedem ročného brata Benjamína. Pýtate sa prečo? Odpoveď jednoduchá. Potrebuje sprievod nakoľko je slepá a cesta lietadlom by jej len tak neprešla. Ich otec o Koincidencií vraví neustále a vďaka diáru a tomu trojcifernému číslu, ktoré ho vraj neustále obklopuje bude pre Laureth a Bejnamina jediným vodítkom ako ho v NY nájsť. Či sa im tom podarí? No povedzme, že ich čaká dlhá cesta...




Chybičky krásy a zhrnutie


No ako sa k tomu postaviť. Pravdou je, že som sa tešila na knihu, pretože to malo bláznivú ideu ale veľmi rýchlo som spadla zo svojho obláčku radosti. Príbeh ma veľmi ničil i unavoval a občas som aj premýšľala či to rovno nevzdám a nenechám tak ale chcela som jej dať čas. Keď už to vyzeralo fajn trošku thrillerovo, bol tu zrazu koniec. Samotný príbeh je taký no, jednoduchý a aj napriek tej zaujímavej schopnosti, ktorú má Benjamín to nestačilo nato, aby to zachránilo čo kazili hlavne tie zápisky z diáru. Niektoré mi motali hlavu a potom som sa už aj prestala na ne sústrediť bo nijak tej knihe nepomohli. A že naša hrdinka má len 16 a vezme bráchu, ktorý má 7 cez oceán,  s vačkami plných prachov a akoby sa nič nedialo?! No ok je to kniha ale ten postoj rodičov a hlavne matky je divný. Ako som písala na GR decká neberte si príklad naše matky by zošaleli a zostarli minimálne o 20rokov :)) Pozerala som, že autor má vcelku slušné konto kníh tak dúfam, že možno iná mi sadne viac. K tejto teda z môjho pohľadu sa isto nevrátim a ani nejak vrelo nebudem odporúčať ale nájdu sa ľudia čo im toto padne do nôty..Odo mňa bohužiaľ len 2hviezdičky.



Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára