piatok 21. októbra 2016

Paula Hawkins - Dívka ve vlaku


Autor : Paula Hawkins
Originálny názov : Girl on the train
Počet strán : 328

Vydavateľstvo : IKAR
Rok vydania : 2o15
Čítané v jazyku : CZ

Dívka ve vlaku
  





 Anotácia

Rachel dojíždí ranním vlakem do Londýna. Den co den si prohlíží útulné předměstské domky, a když vlak na chvíli zastaví u návěstidla, naskýtá se jí pravidelně letmý pohled do soukromí mladého páru. Postupem času Rachel začíná mít pocit, že ty dva lidi zná. Představuje si, že je zná. Dá jim dokonce jména: Jason a Jess. Jednoho dne však zahlédne něco, co ji šokuje. Stačí pouhá minuta, než se dá vlak zase do pohybu, a náhle je všechno jinak… Krátce nato se Rachel dozví, že se „její“ Jess pohřešuje, a proto se rozhodne obrátit na policii. Není si jistá, zda tím nenadělá více škody než užitku, zatímco se stále více zaplétá do příběhu, který není její, ale jenž nakonec obrátí naruby život úplně všem… 
( Goodreads)

Mojimi očami

Mladá žena Rachel, ktorá denne cestuje vlakom do Londýna je viac menej už len prázdna ľudská schránka a ani len z diaľky nepripomína tú ženu ktorou bola. Alkoholizmus jej
prerástol cez hlavu ale to je to posledné čoby jej prekážalo. Namiesto šťastného života po boku svojho manžela a s uzlíkom šťastia na ceste, žije u kamarátky a zapíja spomienky na nevydarené manželstvo. Žije už len pre gin s tonickom a cestu vlakom, ktorá pre ňu nie je obyčajná. Denne síce vída pri trati dom, kde si šťastne žila no to nie je hlavným dôvodom. Ide o dom kúsok ďalej kde si spolu nažíva mladý pár. Síce ich nepozná ale ich životy si sama do bodky predstavuje. Dokonca dostanú aj svoje mená ako Jason a Jess len preto, že sa k nim proste hodia. Aj na takú diaľku vidí, alebo aspoň ona si myslí, že sú do seba skutočne zamilovaný a nič to nemôže prekaziť. Jedného dňa však príde zlom kedy Rachel svoju Jess s niekym uvidí čo v nej vyvolá neskutočnú zlosť, pretože pocíti tú zradu akej sa jej dostalo v jej manželstve. A všetko sa to len začne keď sa dozvie, že Jess teda Megan sa pohrešuje. Má silný pocit, že sa jej to akosi týka a či chce či nie zapletie sa do mnoho životov, ktoré zmení a je len otázkou či pri jej alkoholizmu, ktorý jej prináša okná veľké ako balkónové dvere, bude ktosi čo jej uverí...


Jedna straka pro smutek je, druhá pro radost, trětí dívku znamená a čtvrtá chlapcú dost, pětice teď stříbro značí, šestka zlato již, sedem značí tajemství co nikdy nezradíš...




Chybičky krásy a zhrnutie

Hneď na začiatku musím priznať, že ma k tejto knihe nehnala nijaká z recenzií alebo anotácia ani doporučenie. Prišlo to tak zrazu ako upútava filmu k tomuto príbehu. Snažím sa poslednú dobu prečítať si knihu skôr ako vidím film nakoľko sa mi už nie raz stalo, že keď som videla film ako prvý a nebol až taký dobrý tak mi vzal chuť k prečítaniu knihy aj keď napríklad teraz už budem vedieť ako film pravdepodobne skončí ale ma to skôr viac ženie k tomu si ho pozrieť. Ale vráťme sa ku knihe bo táto časť patrí jej a s rukou na srdci môžem povedať že som kus sklamaná. Na jej ohlasy aké má som očakávala trošku iné ale nebolo to zas také zlé, že by som to neodporučila. Len postavy mi prišli podivné a často sa mi stalo, že text akoby nepatril rozličným osobám ale stále len jednej a to hlavnej hrdinke ak to môžem tak povedať. Aj keď som vedela, že Rachel je alkoholička ale to s tým ''stalkingom'' bolo fakt moc :) Jej zmýšľanie nemyslím teraz čo sa týkalo ex ale celkovo potom čo zmizne Megan je vskutku podivné. Cítiť sa súčasťou niečoho takého a stoj čo stoj sa vtierať do ich životov ľudí. Ok na jednej strane alkohol ale keď mala čistú hlavu bola divnejšia :) Ešte sa mi nestalo, aby ma štvali všetky postavy v jednej knihe ale nebolo takým spôsobom, že by ma to donútilo prestať čítať práve naopak som chcela vedieť KTO a PREČO! Netušila som dlho kto za tým asi môže byť bolo to dobre uložené na ten správny čas a keď to vyvrcholilo bola som v šoku. Úprimne ma to zaskočilo čo sa v tom dome udialo. Nemôžem už viac k tomu lebo by to bol asi samý spoiler ale už teraz teším na film ako sa herečky popasujú so svojimi rolami :D Príbeh je síce preplnený klamstiev a násilia ale bol fajn a aj keď sa k nej už nevrátim i tak si odo mňa zaslúži 3hviezdičky 



Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára