štvrtok 27. októbra 2016

Matěj Novobilský - Nataša


Autor : Matěj Novobilský
Rok vydania : 1.verzia 2015
                              2.verzia 2016

Vydavateľstvo : 1. Mafra
                   2. autor vydáva vlastnou  cestou

Počet strán : 185
Čítané v jazyku : CZ



Natasa



Anotácia

Krásná Nataša z Ukrajiny odjíždí do České republiky za studiem medicíny. Při příjezdu je však okradena a když doufá v pomoc, připlete se jí do života nepravý člověk. Nataša jeho ochotu přijímá, ale spadá přímo do pasti. Samozvaný zachránce se ukáže jako pasák a chce nádhernou Natašu prodávat svým klientům za nemalé peníze. 

(databazeknih.cz) 


Mojimi očami 

Príbeh je popisom života mladej ukrajinky Nataši, ktorá bude na nátlak svojej rodiny vyslaná do Českej republiky aby mohla študovať medicínu a jedného dňa pomáhať iným ako jej matka, ktorej sa pomoc iným bohužiaľ stal osudným. No Natašina rodina vie,že má na viac ako len žiť v chudobe. Cesta do nového sveta jej však prinesie len samé problémy a to ani len nestihne okúsiť nový život. Nik na ňu nečaká a dokonca príde o všetko čo jej bolo dané na nový začiatok tu sa však pripletie do života Nataši človek pre ňu neznámy ale v tej chvíli jediný kto jej podá pomocnú ruku. To však ona ani len netuší aké nekalé úmysly sa premietajú novému dobrodincovi v hlave. Že jej telo bude predávané ako kus mäsa je pre ňu neznámou no jediné počom túži je len dostať sa späť domov k rodine aj keby ich tým mala sklamať. Dokáže však uniesť novú prekážku života a postaviť sa hrozbe, ktorá v nej nevidí nič iné len balík plný peňazí?

Chybičky krásy a zhrnutie

Je to vskutku zaujímavý príbeh ako sám autor popisuje je prikrášlený a z Nataši spravil takú tú princeznú, ktorá čaká na svojho princa na bielom koni. Musím sa priznať, že sú veci ktoré ma pobavili keď sa autor zmieňuje napr. o pive, hokeji abo dokonca že ČR je srdcom Európy čo sa vraví práve o SR :)) Čo mi však kus prekážalo bol ten popis toho procesu v práci Davida. Ja  som to preskočila bo myslím, že to bolo zbytočné. Alebo na začiatku keď bola spomínaná babička a z ničoho nič bola Maria a som sa zľakla či som niekoho prehliadla. Tiež mi nešlo do hlavy toľko odstavcov často som nevedela, že som prešla do nového deja a bolo to trošku mätúce. Príbeh bol sám o sebe fajn aj keď ukrátený o kus deju, pretože sa to stalo tak strašne rýchlo. Autor mohol pridať trošku viac napätia nejaký silný zvrat. Áno viem, že to malo byť a žili šťastne až do smrti ale prebehlo to až moc
hladko nato že to malo poukázať na násilie, ktoré sa bežne deje v reálnom živote. Avšak tá scéna v druhej polovici knihy čo sa odohráva pri poli sa mi páčilo aj keď to bolo také rozprávkové ale bolo to milé:) Nechcem aby to prišlo niekomu, že vidím na tej knihe len vše zlo to nie . Som rada, že autor si dal námahu priniesť na svet tento príbeh a nato, že to bola jeho prvá kniha chválim. Takže ak by ste mali záujem o knihu odkaz zanechávam nižšie. Týmto chcem ešte poďakovať autorovy, že mi ponúkol prečítať si knihu a následne zrecenzovať. Osobne teda dávam knihe 3hviezdičky. 
  kniha NATAŠA




Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára