streda 6. apríla 2016

Kristina Springer - Espressologie


Autor : Kristina Springer
Originálny názov : The Espressologist
Počet strán : 192

Vydavateľstvo : CooBoo
Rok vydania : 2o12
Čítané v jazyku : CZ

Goodreads







Anotácia

Sedmnáctiletá studentka Jane si přivydělává v malé kavárně jako baristka a časem vytvoří teorii, podle níž se charakter lidí pozná dle jejich oblíbené kávy. I jí samotné to přijde jako trochu bláznivý nápad, ale jen do doby, než dá dohromady několik párů, kterým to pak úžasně klape. V tu chvíli se z ní stává espressologická hvězda, k níž si chodí pro radu a rande lidé z celého města. Ale dokáže Jane najít životní lásku i pro sebe, nebo bude jediná, komu se štěstí vyhne?
( cooboo.cz)
Mojimi očami

Teenegerka Jane Turner obyčajné dievča, ktoré túži po svojej vysnívanej vysokej a nie len tak hoc akej je to skutočne elitná škola Art institut. Školné sa však nezaplatí samo a tak prirába si v kaviarni Coffe Joe, kde pracuje ako baristka so svojou najlepšou kamoškou Emily. Dlhé chvíle za barom sa baví skúmaním ľudí a ich pováh na základe kávy, ktorej si objednajú. Vraví sa, že ste to čo jete no v jej očiach ste to akú kávu pijete. Zdá sa, že má na to talent avšak to neostane len pri zápiskoch v notesi. Objaví spojitosť káv, ktoré dokonale ladia a tak sa rozhodne týchto ľudí dávať dokopy. Ukáže sa, že týmto párom prinesie šťastie o ktorom mohli len snívať.


Takže je to tak co? Objeví se slečna a ty dáš sbohem baristce? Typický... 151





Tým si zaslúži titul espressologičky. Keď jej zábavku odhalí jej šéf Derek zrazu z toho spraví šou pre celú kaviareň. Každý piatok po dobu štyroch týždňov sa v kaviarni objaví poradňa kde bude Jane hľadať dokonalé páry. To je len začiatok šialenstva v hľadaní lásky no ako sa zdá Jane i napriek tomu, že je to tiché žieňa s chuťou sa do toho púšťa a nakoniec ju to i baví. Dokáže však i pre seba nájsť dokonalú dušu s tou správnou kávou?

Koněčne jsem na řadě - našla jsem svůj protějšek. Nebo spíš, on našel mě. 190



Chybičky krásy a zhrnutie

Kniha sa prečítala v podstate sama ako lusknutím prsta nakoľko je to dosť krátky príbeh ale s pomerne podarenou obálkou. Samotný príbeh nie je rozsiahly takže nečakajte nekonečné opisy, desiatky postáv a mnohé zápletky. Záver mi už bol jasný skoro v polke čo ma trošku sklamalo ale dočítala som to statočne dokonca. Je to sladučký príbeh plný dokonalosti. Teda až moc. Keby to všetko bolo také jednoduché pravdepodobne by sme knihy asi moc nepotrebovali :P Postavy som si moc nestihla ani nijak obľúbiť ale na nervy mi trošku liezla Emily a o Mellise ani nevravím. Tá komédia na koniec s ňou bolo už na mňa moc :) Posypané vílim prachom ako z nejakej rozprávky všetko je zrazu v pohode. Jedno však mi nedá a páčilo sa mi spoznávať rôzne druhy káv o ktorých som nemala ani tušenia a po prečítaní som mala neskutočnú chuť na skvelú kávu. Ja zapadám do klubu kávičkárov, takže niektoré druhy čo ma zaujali som si zapísala a isto ochutnám čo sú to za zázraky. Na jednej strane mi nevadí, že som si ju prečítala ale je na 100% jasné, že sa k nej už nevrátim a preto si aj odo mňa zaslúžila 2hviezdičky.



Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára