utorok 1. marca 2016

J.R. Ward - Chamtivosť


Autor : J.R. Ward
Originálny názov : Covet
Séria : Pád anjelov ( Fallen angels )
Časť : prvá

Počet strán : 432
Vydavateľstvo : Ikar
Rok vydania : 2o13
Čítané v jazyku : SK


goodreads



Anotácia

„Jim Heron, ty sa postaráš o spásu sveta.“
Osamelý štyridsiatnik Jim Heron nevie nič o vykúpení ani v také niečo neverí – jeho profesiou sa stala pomsta a hriech považuje za relatívny pojem. Všetko sa zmení, keď sa z neho stane padlý anjel a jeho úlohou je spasiť duše siedmich ľudí, ktorí podľahli niektorému zo siedmich smrteľných hriechov. Odmietnutie poslania neprichádza do úvahy.
Vin diPietro celkom prepadol obchodovaniu a hromadeniu majetku. Až v kritickej chvíli zasiahne osud a do cesty mu privedie neústupčivého samozvaného záchrancu Jima Herona a príťažlivú ženu. Pod ich vplyvom Vin postupne spochybňuje svoje pôvodné zásady aj životný cieľ. Keď si naňho začne robiť nárok zákerná temná sila, Vin sa rozhodne spolupracovať s padlým anjelom. Nielen preto, aby si získal lásku, ale predovšetkým aby očistil vlastnú dušu.
 
( martinus.sk )

Mojimi očami

Tak ako každý iný i Jim má svoje tajomstvá aký bol jeho život, ale teraz je pre neho dôležité,
aby viedol obyčajný život. Pracovať pre Vina di Pietro síce nie je jeho vysnívaná práca ale uživí. Všetko sa pre neho otočí po nehode na stavbe, ktorá ho prenesie na miesto kde sa smer jeho života zmení. Všetci sme len figúrkami jednej veľkej šachovej hry ale Jim je jej hlavnou súčasťou, ktorý tento boj dobra so zlom môže vyhrať. Je len na ňom či si na rozcestí vyberie správny smer. Jeho cestu skríži práve Vin a jeho priateľka Devina. Nezdá sa, že by bola v tomto vzťahu šťastná. Tak krehké žieňa sa zdá po boku Vina ako holubica zatvorená v zlatej klietke. Je však jej duša taká ako ju sama prezentuje? Je to práve toto čo by mal Jim zachrániť? Po návšteve klubu Železná maska je Vin očarený Mary. I

napriek jej povolaniu ho poháňa túžba mať  ju pre seba a chrániť ju predtým, aby už nikdy nemusela robiť  niečo také čo k žene jej pôvabu nepatrí. I Vin má svoje tajomstvá alebo skôr prekliatie, ktoré ešte viac pripúta k Mary. Len v jej blízkosti si uvedomuje  aký povrchný  a materiálny život vedie. Ostáva na rozcestí ale priateľstvo s Jimom, ktoré sa akoby zázrakom upevnilo behom pár dní, mu pomôže rozhodnúť sa správne.  Život Mary s prácou prostitútky je neznesitelný ale musí uživiť syna a držať ich v bezpečí pred ex Markom Capricio. Ale i napriek opatrnosti túži byť v náručí Vina ale v jej postavení má pocit, že nemá právo túžiť po niekom ako je on. No niekto tam v ďialke ju neustále sleduje a čaká na tú správnu chvíľu vziať si ju pre seba aj keby násilím.


Ľudia sú v zásade neveriaci a ich prvá myšlienka je : Nie to nemôže byť pravda...




Chybičky krásy a zhrnutie


Hneď na úvod musím povedať, že aj keď milujem knihy od J.R. Ward, toto nebolo úplne to čo som očakávala práve od nej. Kniha sa mi síce páčila a moc ale oproti BČD to bolo slabšie. Už len ten začiatok mi prišiel kus ako cez kopirák podľa prvej knihy BČD. Klub pre individuá v koži nasýtenej nielen chlastom, tajomna a sexu. Hlavný hrdina v spoločnosti ďalších dvoch chlapov ako hory tiež podobné. Zo začiatku som teda bola trochu sklamaná a nechápala som kde to kúzlo Ward stratila. Ale predsa ma kniha len prekvapila a bola som rada, že som nemusela ľutovať jej kúpu. Koniec bol podľa mňa smutný ale autorka to chcela asi uzavrieť ako jeden príbeh z väčšej časti nesúvyslý s ďalšou knihou. I keď neviem čo ma čaká v pokračovaní. Veľkým mínus je pre mňa to meno Mary ja som si ju pomenovala jednoducho , pretože jej meno mi liezlo krkom :) Síce táto kniha nebola taká pecka ako Milenec z temnot ale oplatí sa prečítať. Čo bolo jej veľkým plus bola obálka, ktorá je skutočne krásna a myslím, že tá naj  čo som zatiaľ videla obálky k zahraničným verziám. Takže  som rada, že môžem tejto knihe dať 4 hviezdičky a teším na pokračovanie.



Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára