štvrtok 3. marca 2016

Alex Adams - Bílý kúň


Autor : Alex Adams
Originálny názov : White Horse
Séria : Bílý kúň ( White Horse )
Časť : prvá

Počet strán : 3o4
Vydavateľstvo : Domino
Rok vydania : 2o12
Čítané v jazyku :  CZ


goodreads  



Anotácia
 
Třicetiletá Zoe dobrovolně strávila posledních pět let v jakési osobní bublině – po tragické smrti manžela se pohybuje jen mezi svým prázdným bytem a výzkumným ústavem, kde pracuje jako uklízečka. Šeď plynoucích dní ji neubíjí, naopak jí pomáhá nalézt vnitřní klid, aby se mohla rozhodnout, co se svým životem provede dál.A pak se najednou všechno změní. Lidé v jejím okolí začnou umírat na záhadný virus, pojmenovaném Bílý kůň. Smrtící nákaza se lavinovitě šíří po celém světě a během několika měsíců se lidstvo ocitá na pokraji vyhynutí. Přežije jen hrstka imunních jedinců, a někteří z nich jako by pozbyli veškeré lidství.Vypuká válka a apokalypsu dovrší ničivé zvraty počasí. Možná Zoe dříve považovala holý život za jedinou jistotu, kterou ještě má. To už teď ale neplatí. Odkázána pouze sama na sebe putuje postapokalyptickým světem a snaží se přežít. Nebezpečí číhá na každém kroku, neboť z lidské podstaty už zbylo jen velmi málo. Zoe dál míří k jedinému místu, které by jí mohlo poskytnout potřebnou ochranu – nejen kvůli sobě, ale i kvůli tajemství, které nese s sebou… 
( martinus.sk ) 

Mojimi očami 

Zoe si vedie obyčajný život prácou upratovačky pre PopePharmaceutica's keď jedného dňa
sa v jej byte objaví nádoba, ktorá to všetko odštartuje. Má z nej strach čo i len pozrieť sa do nej  ale zvedavosť je stále silná. Pod zámienkou snoch akejsi nádobe začne navštevovať psychiatra Nicka Rose, ktorý ju ako muž priťahuje a zdá sa, že je to obojstranné. Bojí sa mu povedať pravdu aby si nemyslel, že je blázon. Aké patetické. V jej okolí však začínajú záhadne umierať jej priatelia. Vo svete nastane boj, ktorý nemožno nijak zvrátiť ani vyhrať. Čosi po celom svete likviduje ľudstvo. Časť umiera v bolestiach  a tá druhá  mení v čosi čo nikto nedokáže pomenovať. Napriek všetkému sa Zoe snaží vydať na cestu za otcom jej dietata a so sebou vezme i Lisu, ktorá nielenže je slepá ale celý jej život ju zneužíva jej rodina. Cestou narazia na cudzinca Švajčiara, ktorý ju bude nasledovať silou mocou i keď netuší prečo. Jeho nenávisť voči ženám a akejsi šialenosti v duši je pre ne hrozbou a Zoe nedopustí, aby dostal po čom túži.



Človek potrebuje trochu bláznovstvá, pretože inak by sa nikdy neodvážil prerezať lano a byť voľný (3o)  




Chybičky krásy a zhrnutie

Tento príbeh bol skutočne veľmi dobrý. Milujem post apokalyptické knihy či filmy a toto patrí  zaručene do mojej zbierky. Bola som však prekvapená koľko postáv tam tak rýchlo umieralo. Dúfala
som, že ich prežije viac. Bolo mi ich ľúto. To čo bolo prekvapko ako taká čerešnička na torte skutočná osoba, ktorá sa skrýva vo Švajčiarovi. Proste Čo?! :) I koniec bol viac menej hŕŕ ale dalo sa to no. Trošku to autorka odflákla akoby to už viac nechcela naťahovať aj keď ma kniha držala do poslednej strany v napätí. Spočiatku sa mi nepáčilo, že príbeh behá z minulosti do prítomnosti ale potom časom som si uvedomila, že je to lepšie a drží to človeka viac v nevedomosti a v napätí  proste sa to skvele postupne dopĺňalo...Čo ma ešte akosi zarazilo neviem či to tak vnímal aj niekto iný ale hlavná hrdinka Zoe napriek tomu, že je už dospelá žena ale časom mi pripadá akoby mala ledva 20rokov. Neviem prečo ale prišlo mi to akoby tam mladla :)Som si istá, že ako film by sa mohol ujať pretože má taký ten potenciál ...Nie je to plné príšer akoby ste čakali v hrách o zombií napr. starý, dobrý Residen Evil ale to tejto knihe vôbec nechýbalo. Kniha má mať pokračovanie ale akosi nie je možné ho kdekoľvek zakúpiť a autorka nejako zmizla z éteru takže aj keby k tomu neprišlo prvá kniha je úplne dostačujúca a myslím, že pokračovanie by nebolo už dobré.  Obálka síce nie je podľa mojej chuti ale kniha  sama o sebe mi zalahodila na moju nôtu a tak by som ju hodnotila na  4 hviezdičky.



Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára