nedeľa 6. marca 2016

A.G. Howard - Divotání


Autor : A.G. Howard
Originálny názov : Unginged
Séria : Šepotání ( Splintered )
Časť : druhá

Počet strán : 432
Vydavateľstvo : CooBoo
Rok vydania : 2o15
Čítané v jazyku : CZ


goodreads  



Anotácia

Alyssa Gardnerová propadla králičí dírou a postavila se pentlochňapovi. Zachránila život Zachovi, klukovi, kterého miluje, a unikla intrikám zvráceně svůdného Morfea i pomstychtivé Červené královny. Teď musí odmaturovat, přežít maturitní ples a pak může nastoupit na vysněnou prestižní uměleckou školu v Londýně.

Všechno by to bylo snazší, kdyby její matka, již právě propustili z ústavu pro duševně choré, nebyla tak přehnaně podezíravá a starostlivá. A mnohem snazší, kdyby se Morfeus jednoho dne neobjevil v její škole, aby ji nalákal na další nebezpečné dobrodružství v ponuré Říši divů – kam sama (tak trochu) patří. Alyssa se musí vyrovnat s jeho znepokojující přítomností ve skutečném světě a zároveň se pokouší Zachovi prozradit pravdu o minulosti, kterou zapomněl. Záblesky z Říše divů se postupně dostávají do jejích obrazů a vlastního života, Červená není daleko!

Pokud Alyssa zůstane ve světě lidí, vystaví nebezpečí Zacha, své rodiče a všechny, které miluje. Ale když znovu projde králičí dírou, bude muset čelit smrtící bitvě, která by ji mohla stát mnohem víc než jen vlastní hlavu.
(martinus.sk)
 
Mojimi očami

Allysa po návrate do sveta ľudí verila, že všetko bude opäť v pohode aj keď za cenu toho, že bude musieť Zachovy tajiť o tom čo spolu zažili v ríši divov. Po ničom inom tak netúžila viac ako skončiť školu  a odísť s ním do Londýna začať nový život.Jej obrazy už nenadobúdajú jej morbídne sklony nabodávať telíčka hmyzu teraz ich obohacuje vlastnou krvou a to čo vytvára jej vôbec nie je jasné a naháňa jej hrôzu čo vidí. Možno sa s ňou zahráva myseľ alebo je to skutočné? Radosť zo všetkého bude predčasná pretože ako už vieme Allysina duša je rozpoltená a jedna jej časť patrí stále do ríše divov a ona si príde po ňu za každú cenu. Potom ako sa Morfeus votrie do jej sveta sa začne Allyse život
rúcať ako domček z kariet. Všetko sa zamotáva do ďalších klamstiev a nie si už istá pravdou, ktorú jej napol prednáša Morfeus a už odmieta pristúpiť na jeho hry pod zámienkou, že ríša je v ohrození. Jej matka tiež nie je až tak nevinná čo sa jedného dňa zbláznila. I ona prechádzala tým čo Allysa kedysi dávno ale za tým po čom skutočne túžila sa zmenilo v záchranu jedného života dôležitého pre Allysu i jej matku. Potom ako sa začne miešať svet ľudí s ríšou Allysa podľahne Morfeovi a bude odhodlaná vyhnať červenú a jej vojsko späť aj keby to bolo za cenu pravdy ktorou znovu ublíži Zachovy. Už nie je však čas zachraňovať to čo bolo narušené medzi nimi pretože Červená je už za dverami a je len otázkou času kedy prekročí prah.   


 Ty jsi říše divú. Když přijmeš obě své stránky, múžeš vládnout našemu světu ... (2o1)


 Chybičky krásy a zhrnutie

Tak ako som bola ohromená prvou knihou tak to bolo i teraz. Nemôžem si pomôcť aj keď je to také rozprávkové ale je to dobrý príbeh a moc ma baví ho čítať. Táto časť sa odohráva prevažne vo svete ľudí takže to nie je na jedno kopyto ale je plné prekvapení a zvratov isto viac ako v prvej knihe:) Autorka sa s príbehom pekne vyhrala ani na chvíľu som nemala pocit, že sa nudím a mala by som sa obávať či to stojí za môj čas. Hlavne som bola rada, že tá výzdoba ostala i v tejto knihe ale farba nie aspoň moje oči boli zato veľmi vďačné :) Postavy Morfeus a Zachary sú viac a viac sympatickejší a osobne netuším pre koho by som priala dobrý koniec ale verím, že raz si obaja nájdu svoje. Som skutočne nadšená z pokračovania a tak ako som nevedela čo bude po prvej knihe tak po tejto som úplne mimo ako to bude ďalej a už teraz prešlapujem kedy sa mi dostane do rúk posledná kniha. Pretože koniec sa zdal byť akoby končil celý príbeh a nakoniec som ostala s otvorenými ústami, že prečo takto?! Allysa si v tom proste sama...  Obálka sa vydarila tak ako i na Divotání a isto odporúčam takže ja osobne dávam 4 hviezdičky .


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára